با اعلام رسمی انجمن‌ AMMA و تأیید کمیته ملی المپیک، تیم ملی ام‌ام‌ای (MMA) جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب ۴ سهمیه ارزشمند (دو سهمیه آقایان و دو سهمیه بانوان) برای حضور در بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن شد.
با اعلام رسمی انجمن‌ AMMA و تأیید کمیته ملی المپیک، تیم ملی ام‌ام‌ای (MMA) جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب ۴ سهمیه ارزشمند (دو سهمیه آقایان و دو سهمیه بانوان) برای حضور در بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن شد.
۱۴۰۵/۰۳/۲۰  |   ۲۰:۲۴:۱۳

این موفقیت که بر اساس نامه رسمی «انجمن آسیایی AMMA» و در پی بررسی مجموع امتیازات کسب‌شده در ادوار گذشته حاصل شده، گواهی بر توانمندی و اقتدار ملی‌پوشان ایران است. این سهمیه‌ها دستاورد عملکرد درخشان تیم ملی در دو رویداد اخیر است: نخست در مسابقات قهرمانی آسیا در چین (آذرماه سال گذشته) که با کسب ۱۴ مدال رنگارنگ و عنوان نایب‌قهرمانی آسیا همراه بود، و دوم در مسابقات ازبکستان (اردیبهشت‌ماه امسال) که با مدیریت دکتر چگینی و کسب ۱۱ مدال ارزشمند و مقام چهارم آسیا به دست آمد؛ دستاوردی که با وجود عدم برگزاری اردوهای تدارکاتی به دلیل تقارن با جنگ رمضان، نشان از غیرت و توان فنی بالای ملی‌پوشان دارد.

نکته حائز اهمیت در ابلاغیه رسمی کنفدراسیون آسیایی AMMA این است که مبنای اعطای این سهمیه‌ها، مجموع امتیازات تیمی، انفرادی و پیروزی‌های مقتدرانه در مسابقات مذکور بوده است. در حالی که کشورهای میزبان (چین و ازبکستان) در بسیاری از اوزان تنها در لیست «رزرو» جای گرفته‌اند، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل موفق به کسب هر ۴ سهمیه شده و با آمادگی کامل در ناگویای ژاپن حاضر خواهد شد.

روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ضمن تبریک این افتخار بزرگ به جامعه ورزشی کشور، به‌ویژه قهرمانان و خانواده بزرگ ام‌ام‌ای ایران، اعلام می‌دارد با تحقق این دستاورد کلیدی، فدراسیون مأموریت برنامه‌ریزی‌شده خود در این دوره از مسابقات ام‌ام‌ای را با سربلندی به پایان رسانده است.
در پایان چگینی رییس فدراسیون عنوان نمود جا داره از زحمات کادر فنی مربیان تیم ملی ام ام ای آقای ابوذر پور کیوان ، سرکار خانم الهی ، موسی بخشایی رییس روابط بین الملل فدراسیون ، دکتر شاکر و قهرمانان تشکر کرد.

روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران