خانه /   اخبار /   تیم ملی سومو ایران، نایب قهرمان جام جهانی مسکو شد
تیم ملی سومو ایران، نایب قهرمان جام جهانی مسکو شد
تیم ملی سومو ایران، نایب قهرمان جام جهانی مسکو شد
تیم ملی سومو ایران، نایب قهرمان جام جهانی مسکو شد
۱۴۰۱/۰۹/۱۵  |   ۱۲:۲۹:۳۹

تیم ملی سومو ایران با کسب سه مدال نقره در بخش انفرادی و یک مدال نقره و یک مدال برنز در بخش تیمی، پس از روسیه، نایب قهرمان جام جهانی سومو شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی؛ رقابت های جام جهانی سومو با حضور ۱۷ کشور ، در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی مسکو برگزار شد و تیم ملی سومو ایران با مجموع سه مدال نقره در بخش انفرادی و یک مدال نقره و یک نشان برنز در بخش تیمی پس از روسیه، به عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت و مغولستان نیز روی سکوی سومی ایستاد.

در بخش بانوان که معصومه منوچهری به عنوان سرمربی، هدایت تیم را بر عهده داشت ، فاطمه آهوی زرین در وزن ۵۵- کیلوگرم، صاحب گردن آویز نقره شد.

در رقابت های تیمی، نیز بانوان ایران با ترکیب خدادی، ساروی، اسماعیلی و رادمنش با اقتدار، از سد قرقیزستان و ازبکستان،گذشتند اما در رقابتی نزدیک برابر میزبان در مرحله فینال، به مدال ارزشمند نقره بسنده کردند.

این نخستین مدال تیمی کسب شده بین المللی برای بانوان سومو ایران محسوب می شود.

در گروه مردان نیز ، علیرضا حمزئی در دسته ۸۵- کیلوگرم، چهارم شد، محمد بخشی در ۹۲- کیلوگرم با قبول شکست در دور اول ، از رقابت ها کنار رفت.
محمدرضا عدالت لرد صاحب گردن آویز نقره شد.
در ۱۱۵+ کیلوگرم، محمد علاالدینی به دلیل آسیب دیدگی و با تشخیص پزشک، از دور رقابت ها کنار رفت.
در اوپن، محمد قنبری مدال نقره را به نام خود ثبت کرد.
در جدول تیمی، ترکیب چهار نفره عدالت لرد، بالی لاشک، قنبری و ابراهیمی پس از پیروزی برابر صربستان ، ازبکستان، بلاروس، مقابل مغولستان شکست را پذیرفتند و به مدال برنز رسیدند. (این نخستین مدال تیمی کسب شده بین المللی برای آقایان در رشته سومو بود .)

جاسم منوچهری به عنوان سرمربی و مصطفی تراب به عنوان مربی، در کنار تیم ملی مردان بودند.

همچنین ، در پایان مسابقات، از امین ابراهیمیان ، معصومه منوچهری و مهدی کاویان فر به عنوان داوران برتر تقدیر شد.